Tips/Info V75 Solvalla 25.05.24

BANE              https://www.solvalla.se

ATG                V75 Solvalla | 2024-05-25 | ATG
V75 Solvalla | 2024-05-25 | ATG

RIKSTOTO     https://www.rikstoto.no/Nyheter/Tips?page=1

 

Svenska Trav       https://svenskatrav.n.nu/v75-tips

Travmasen           http://www.travmasen.com/text2_7.html

Travportalen        https://www.travsider.com/gratis-travtips/

Fem tippar V75   https://www.atg.se/V75/tips/fem-tippar-v75

 

DATARANKER
Kingenranken       https://www.travkungen.com/kingenranken/v75-35667277

Travankan             https://www.travankan.se/trav/ATGRank

TrotterLorentzen   http://trotter.lorentzenconsult.com:1000/trotter_web/index.jsp

 

——————————————————-

EXPRESSEN

https://www.expressen.se/tagg/organization/v75-tips/

 

BÄSTA SPIKARNA

V75-6: 1 Dany Capar

Vi väljer att ta ställning för Dany Capar i en mycket fin Bronsfinal. Han är obesegrad i Alessandro Gocciadoros regi och levde verkligen upp till de goda vitsord man strödde om honom inför loppet på Jägersro resan. Då löste han uppgiften utan större besvär från spår åtta bakom bilen. Nu fick han ett innerspår och är så pass snabb ut att vi tror att man tar hand om ledningen och väl i den positionen måste det vara en bra segerchans. Trots några riktigt tuffa motståndare känner vi oss trygga med det här singelstrecket.

V75-7: 11 Izoard Vedaquais

Vi har sett ett koppel franska hästar vinna Harper Hanovers lopp förr och det är troligen dags för samma visa i år. Izoard Vedaquais är en attraktion kan vi lova, såvida han inte får problem med den svenska voltstarten eller långresan. Hästen har drygt tio miljoner på kontot och kommer med dokumenterad form till det här loppet. Han besegrade båda Elitloppshästarna Idao de Tillard och Hohneck senast och är han vid sunda vätskor räknar vi med att han blåser förbi samtliga under slutvarvet. Spik!

SPETSDRAGEN

V75-1: 1 Felicia Zet

Tvåhästarslåset i den första avdelningen känner vi oss väldigt trygga med. Även om Zeudi Amg är bra får hon stå tillbaka i tipset denna gång. Felicia Zet är vass från start och vi tror inte att hon missar ledningen från innerspåret. I den positionen kommer hon att ta emot favoriten och första årssegern finns inom räckhåll.

V75-4: 5 Dutchess Sun

Gick i mål med krafter sparade senast och står tjugo meter bättre till gentemot den som vann den gången. Med jänkarvagn denna gång kan hon öppna bra och Mats E Djuse lär nog skicka vad som går från start och ekipaget sitter i spets i första sväng? I sådana fall lär hon leda det här loppet väldigt länge.

V75-5: 5 Mellby Knekt

Timo Nurmos-träningen har ju ett flertal gånger visat prov på sin startsnabbhet och från spår fem bakom bilen har vi svårt att se honom missa ledningen på lördag. Han fick ge sig mot en mycket bra Portofino senast i Umeå men vi blir inte förvånade om han tar revansch på denne hemma på ett snabbt Solvalla-underlag.

SKRÄLLBUDEN

V75-2: 9 Earnest

Vann sitt försök som en liten överraskning och har gått två starka lopp efter det också utan att vinna. Formen ska vara på topp enligt stallet och spåret kan passa honom bra då han behöver tempo och anfalla till slut för att komma till sin rätt. Blir väl fjärde- eller femtehandare i loppet och att det blir favoritfall i Klass II är ju ingen ovanlighet…

V75-3: 9 Without a Doubt

Har fått ett par lopp i kroppen efter en liten paus och formen är riktigt bra även om segrarna har uteblivit på sistone. Var bra som tvåa på en 1.11-tid på Jägersro näst senast och gjorde ett nytt bra lopp på Lunden senast. Man har rygg på en startsnabb häst och ska absolut inte glömmas bort om man väljer att strecka på lite.

V75-4: 13 Kashmina B.R.

Trots ett par segrar i raden är känslan att det norska stoet inte kommer att bli så hårt streckad med tanke på utgångsläget. Men formen är bättre än någonsin och dessutom hoppar Magnus A Djuse upp i sulkyn denna gång. Med de rätta ryggarna kommer hon att fixa en framskjuten placering den här gången också.

TÄNK PÅ ATT

V75-2: 6 Lexus B.R.

En norsk snackhäst som levde upp till högt ställda förväntningar på Åby senast som V75-favorit. Nu har man laddat för finalerna under Elitloppshelgen och från ett framspår är han mycket kvick från start. Nu ska man även testa honom barfota runt om för första gången vilket ger en växel till?

V75-4: 1 Mellby Lion

Vann från ledningen på V75 senast och får säkert en hel del streck på sig. Men man ska tänka på att hon stod tjugo meter före ett par av konkurrenterna den gången och det här blir en tuffare uppgift. Hon ska behandlas med försiktighet den här gången.

Text: Eskil Hellberg, Pär Gustafsson, Fredrik Edholm

 

        SYSTEMFÖRSLAGEN

STORA SYSTEMET 2 016 rader/1 008 kronor

V75-1: 1, 8 (7, 2)

V75-2: 1, 6, 12 (7, 9)

V75-3: 2, 7, 9, 10 (1, 3)

V75-4: 1, 5, 6, 9, 13, 14, 15 (3, 7)

V75-5: Alla tolv hästar (2, 5)

V75-6: 1 Dany Capar (3, 5)

V75-7: 11 Izoard Vedaquais (15, 1)

2 016 rader/1 008 kronor

LILLA SYSTEMET

V75-1: 1, 8 (7, 2)

V75-2: 1, 6, 12 (7, 9)

V75-3: 2, 7, 9, 10 (1, 3)

V75-4: 5, 6 (15, 9)

V75-5: 1, 2, 5, 9 (6, 4)

V75-6: 1 Dany Capar (3, 5)

V75-7: 11 Izoard Vedaquais (15, 1)

192 rader/96 kronor

Redaktionens Lilla system (extern länk) 

• Redaktionens Stora system (extern länk) 

• Redaktionens Chanssystem (extern länk) 

——————————————————

KIHLSTRÖMS HETA V75-DRAG

V75-1: 1 Felicia Zet

Hon har fått ett perfekt läge och jag måste göra ett försök att hålla upp ledningen då hon är kvick ut. Lyckas vi med det tycker jag det ser bra ut på förhand.

V75-2: 1 Eolo Wise L.

Starten kan bli väldigt viktig i Klass II-finalen. Gocciadoros häst öppnade bra i Finland och håller han upp ledningen så borde han vara svårstoppad den här gången också.

V75-5: 2 Portofino

Han har imponerat kolossalt i årets två starter och läget kan man inte heller klaga på. Jag tror det kan bli tredje raka på lördag.

 

—————————————————————–

AFTONBLADET
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365

 

Nils Larssons V75-tips:
 
Snabbanalysen

Det är dags för årets stora höjdpunkt – Elitloppshelgen!

Lördagens V75-omgång är som alltid väldigt intressant med finaler och topphästar till start.

Jag har hittat två roliga spikar som inte ens är favoriter.

Elitloppshelgen är här och har man möjlighet att besöka Solvalla ska man verkligen åka dit. Vi kommer bjudas på högklassig travsport i sommarvärme.

Vi fokuserar här på lördagens omgång och jag inleder med spik direkt på Daniel Redéns 1 Felicia Zet som har riktigt bra förutsättningar med spetsläge över kort distans. Hon blir inte enkel att besegra från ledningen.

Jag spikar också 5 Dutchess Sun i V75-4 som är en rolig chansspik i ett annars öppet och streckkrävande stolopp. Hon har varit riktigt fin och utan strul måste det vara en bra segerchans.

En rolig luring är 1 Triton (V75-3) som har fått innerspåret bakom bilen och lyckas man hålla upp spets kan det hålla hela vägen.

Ett av helgens allra roligaste lopp är Harper Hanovers lopp (V75-7) med en miljon i förstapris. Här blir 11 Izoard Vedaquais svårslagen, men han fick innerspår på sin volt och det vore ingen skräll om han får trafikproblem.

Spetsstriden

V75-1: 1 Felicia Zet är väldigt kvick vid full laddning och jag räknar med spets.

V75-2: 1 Eolo Wise L. öppnade rejält senast och försöker svara ledningen. 5 Emerald Island och 6 Lexus B.R. kommer utmana rejält. Fördel 1 Eolo Wise L..

V75-3: Här kommer det bli hård körning och 1 Triton försöker svara ut 2 Combat Fighter. Även 5 Amazing Player är väldigt rask första biten. Knapp fördel 1.

V75-4: 6 Urbina Soutwhind är mycket snabb och spetsfavorit.

V75-5: 3 Need’em5 Mellby Knekt6 The Flying Eagle och 7 Wishful Order kan alla kliva iväg snabbt bakom bilen. 5 Mellby Knekt till spets?

V75-6: 1 Dany Capar öppnar bra och gör ett försök att ta emot 5 Riet Hazelaar vilket kan bli tufft. Jag håller 5 Riet Hazelaar som spetsfavorit.

V75-7: 1 Keep Gamble och 6 Swith the Cash är aktuella för spets. Fördel 1.

Hetaste snacket

I V75-1 låter Daniel Redén mycket nöjd med min spik 1 Felicia Zet som han tycker är redo för en mycket bra prestation.

6 Lexus B.R. (V75-2) håller Geir Vegard Gundersen som deras bästa chans och han kommer tävla barfota runt om för första gången.

Eventuellt blir det helstängt huvudlag på 1 Triton (V75-3).

5 Dutchess Sun (V75-4) tävlar i en amerikansk vagn och det är ett plus.

Eventuellt har man ett norskt huvudlag och en amerikansk vagn på 5 Mellby Knekt (V75-5).

Olle Wäjersten tycker 5 Riet Hazelaar (V75-6) står billigt inne i Bronsdivisionen och tycker hon har en lämplig uppgift.

I avslutningen tror Dante Kolgjini att barfota ger en enorm effekt på 6 Swish the Cash.

Tänk på att …

 10 Kapten Nemo (V75-5) gjorde det fullt godkänd senast och nu sitter förmodligen toppformen. Man rycker skorna här och blir det körning fäller han många till slut.

 5 Riet Hazelaar (V75-6) står billigt inne i Bronsdivisionen och lyckas man nå ledningen är det helt klart hästen att slå. Hon kan vara en rolig spik på ett mindre system.

 11 Izoard Vedaquais (V75-7) imponerade stort senast och är givetvis hästen att slå i Harper Hanovers lopp. Det vore dock ingen överraskning om han hamnar på vingel från spåret. Jag garderar.

Spiken

1 Felicia Zet (V75-1) gjorde ett mycket bra lopp senast där hon gick med full fart över mål. Daniel Redén låter väldigt nöjd inför den här uppgiften och då jag räknar med att hon håller upp ledningen måste det blir svårt att besegra henne över den korta distansen. Jag spikar och hoppas på en klassisk spets och slut!

Luringen

1 Triton (V75-3) har riktigt spännande förutsättningar då han drog spår ett bakom startbilen. Han kan öppna väldigt bra vid laddning och eventuellt kan det bli helstängt huvudlag för första gången. Med den ändringen ser jag det inte alls som omöjligt att hålla spets och då blir jag inte förvånad om han spårar hela vägen.

Bästa spelet

5 Dutchess Sun (V75-4) är en rolig chansspik i ett annars väldigt öppet stolopp. Hon har sett riktigt bra ut på slutet och formen verkar vara helt på topp. Jag tycker hon står bra till i loppet och nu blir det också en amerikansk vagn vilket lyfter henne ytterligare. Utan strul på vägen ska hon ses med en bra segerchans.

1  1 Felicia Zet     (8 7

2  1,5,6,7,9,10,12   (4 3

3  1,2,3,7,10        (9 11

4  5 Dutchess Sun    (6 1

5  1,2,4,5,6,9,10    (11 3

6  1,3,5,6,7,10      (2 9

7  1,6,7,11,15       (14 12

7350 rader = 3 675,00 kr

Kuskligan, STL

1) Magnus A Djuse, 18 segrar

2) Erik Adielsson, 12

3) Carl Johan Jepson, 10

4) Jorma Kontio, 8

5) Adrian Kolgjini, 6

 

Elitloppet 2024 – Schema, odds och upplägg | ATG

SKRÄLLKOLLEN: Sportbladets miljonguide inför V75 på Solvalla lördagen den 25 maj •

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/63z4w0/v75-tips-solvalla-lordagen-25-maj-basta-skrallarna-andelssystem

V75 tips: • Lördagen 25 maj på Solvalla: Analys, spikar, skrällar och system (aftonbladet.se)

————————————————

Micke Nybrink

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/eMKEAM/v75-tips-25-maj-solvalla-micke-nybrinks-analyser

Micke Nybrinks V75-system

V75-1: 1–8 (7–3)

V75-2: 6 Lexus B.R. (7–12)

V75-3: 7–1–2–10–3–9 (4–5)

V75-4: 5 Dutchess Sun (6–1)

V75-5: 2–3–4–5–9–1–7 (6–10)

V75-6: 3 Never Mind’em (5–1)

V75-7: 11–15–1–13–8 (7–6)

420 rader/210 kronor

Nybrinks tre hetaste

1. 6 Lexus B.R. (Solvalla, V75-2)

Startkanon som vinner och vinner. Bra chans.

2. 1 Triton (Solvalla, V75-3)

Härlig typ med läge. Full gas. Kan överraska.

3. 3 Need’em (Solvalla, V75-5)

Raketavslutning senast. Roliga rysaren här.

————————————–

VG-Mikkelborg

https://www.vg.no/annonsorinnhold/rikstoto/elitloppshelg-25-26-mai/

————————————-

TEAM UHRBERG

https://thomasuhrberg.se

Thomas system

V75-1: 1 Felicia Zet. Res: 8-7.

V75-2: 1, 6, 7, 10, 12. Res: 5-9.

V75-3: 2, 3, 7, 9, 10. Res: 1-11.

V75-4: 1, 5, 6, 9, 13. Res: 15-11.

V75-5: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10. Res: 7-11.

V75-6: 5 Riet Hazelaar. Res: 1-3.

V75-7: 1, 11, 15. Res: 6-8.

Spelförslaget är på 2 625 rader och kostar 1 312,50 kronor att lämna in. Om man spikar 9 Maserati Hall i den femte avdelningen blir systemet på 375 rader och kostar 187,50 kronor.

——————————————

TRAVTILSAMMANS

1  1,8,10

2  1,5,6,7,12

3  1,2,3,5,7,10,11

4  5 Dutchess Sun

5  1,2,3,4,5,10

6  1,3,5,7

7  11 Izoard Vedaquais

Kr. 1500

 

NETTAVISEN

1   1, 8, 10

2   1, 6, 12

3   1, 2, 3, 7, 9, 10

4   5, 6, 15

5   2, 3, 4

6   1, 3, 5, 10

7   11 Izoard Vedaquais

1944 R + vgift kr 5,00

 

TravTilsammans   V75 Solvalla 25/5 – TravTillsammans.se    Tips/Analyse

Nettavisen   Nettavisen – Sportspill Trav

V75tipset – Elitloppslørdagen 25. mai

————————————————-

Youtube

V75-tips Solvalla lördag 25 maj (youtube.com)

 

——————————————————-

 

Gocciadoro: ”Håller ledningen”

Alessandro Gocciadoro startar inte mindre än 21 hästar under Elitloppshelgen. Här kan du i sedvanlig stil ta del av hans tankar inför samtliga starter på svensk mark!

 

 

 

AV     Emil Persson      20 MAJ 2024

Solvalla lördag 25 maj

– Diamond Truppo (lopp 1) gjorde en fantastisk insats i försöket till Lotterian, men kom aldrig riktigt till i finalen. Hästen kan öppna snabbt och även om han fick spår en bit ut här så tror jag att han kan ta sig till finalen. Jag tycker hästen är komplett och dt var trots allt en väldigt bra häst han fick gå utvändigt om på Färjestad i högt tempo. Det blir barfota och jänkarvagn, men jag avvaktar med besked kring huvudlag, säger Alessandro Gocciadoro.

– Colibri Jet (lopp 2) är äntligen tillbaka i bästa tänkbara form. Han vann väldigt enkelt på 1.09,8 senast i Neapel vilket är en riktigt snabb tid på den banan. Han har hamnat i det tuffaste heatet, men spår ett är mycket passande och jag tycker att han ska ha god chans att ta sig till finalen. Jag gör ett försök att hålla upp innerspåret då han är rask iväg, men vet inte om vi kan lyckas. Det blir helstängt huvudlag, jänkarvagn och förmodligen barfota runt om direkt, säger Alessandro Gocciadoro.

– Always Ek (lopp 3) är en väldigt bra häst som vann Consolation av Lotterian enkelt i senaste starten och som dessförinnan blev generad till galopp i försöket. Jag håller den här hästen högt, men han har inte fått visa hur bra han är i två tidigare försök på svensk mark så jag hoppas det kan vända nu. Hästen är i toppform och ska slåss om segern. Det blir garanterat jänkarvagn och helstängt huvudlag, men sedan får jag avvakta och se om det blir barfota fram eller runt om direkt i försöket, säger Alessandro Gocciadoro.

– Zeudi Amg (lopp 5) fick ta det lugnt i vinter och har nu gjort en start efter uppehållet. Då vann hon i Neapel och var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag trodde inte att hon skulle vara så pass redo direkt och med tanke på det känner jag optimism och tror hon kan få ännu en toppsäsong på nordisk mark. Startspåret blev tråkigt, men hon är allround och går från alla positioner så jag tror på min häst. Det blir barfota, öppet huvudlag och jänkarvagn, säger Alessandro Gocciaodoro.

– Eolo Wise L. (lopp 6) tycker jag är en fantastisk häst för denna klass. Han blir bättre för varje lopp han gör och det var starkt att vinna så enkelt i Flnland som han gjorde med tanke på att han hade fått en lång resa från Italien ganska tätt inpå det loppet. Jag tror att han är ännu bättre denna gång, men kan inte bedöma motståndet i det här skedet. Det blir skor på nytt, jänkarvagn och öppet huvudlag, säger Alessandro Gocciadoro.

– Dany Capar (lopp 11) gillar jag väldigt mycket. Hästen har vuxit upp och mognat på kort tid och jag tror att han kommer få en riktigt fin säsong i Sverige. Det är en smart och lätthanterlig häst som öppnar riktigt snabbt och jag kommer att köra honom i ledningen här. Hästen har tränat bra efter senaste segern och kan vara ännu bättre nu då han fått acklimatisera sig och inte har en långresa bakom sig så tätt inpå. Det blir barfota, öppet huvudlag och jänkarvagn, säger Alessandro Gocciadoro.

– Celiaz (lopp 11) hade ingen lycka med sig i Frankrike, men stod för en väldigt stark comback på Åby. Det är inga problem för henne att inleda i andra ledet då det är en stark häst som klarar av alla olika typer av löpningsupplägg. Hästen har tränat på fint efter Åbyloppet och det blir barfota, öppet huvudlag samt jänkarvagn på nytt, säger Alessandro Gocciadoro.

– Eli Jet (lopp 13) gjorde en utmärkt prestation i comebacken i förra veckan. Hon var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig och känns mer komplett nu. Hon har mognat psykiskt och tuffat till sig mentalt. Jag tror på en ny bra prestation här och räknar med att hon strider om segern utifrån hur hon gick i comebacken. Det blir barfota, öppet huvudlag och jänkarvagn, säger Alessandro Gocciadoro.

Solvalla söndag 26 maj

– Vaprio (lopp 3) är titelförsvarare och jag tror att han är i lika bra form i år som han var ifjol. Hästen hade ingen bra vinter i Frankrike, men fick en paus efter hemkomsten och svarade för en bra comeback i ett Grupp III-lopp för sulky i Milano. Jag tror han går framåt ytterligare med det loppet i kroppen och tillsammans med Eric Raffin kommer han nog sälja sig dyrt i striden om att behålla kungakronan. Det blir barfota och helstängt huvudlag, säger Alessandro Gocciadoro.

– Filadonna (lopp 4) är en otrolig häst. När jag sitter bakom henne så känns det verkligen speciellt och det känns som att hon aldrig ska sluta springa. Man ska tänka på att det var ett comebacklopp senast på Jägersro och jag blir inte alls förvånad om hon är ännu bättre denna gång. Det blir inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.

– Unica S.L.M. (lopp 4) tar steg framåt hela tiden. Hon mår bra av att tävla på regelbundet och kommer till start med hundraprocentig form. Hästen är mycket snabb från start och jag tror ingen kan ta sig förbi henne av egen kraft. Det blir barfota fram, öppet huvudlag och jänkarvagn, säger Alessandro Gocciadoro.

– Denver Gio (lopp 6) kändes helt otrolig i försöksloppet till Lotterian. Han gick i mål med mängder av krafter sparade och hade kunnat springa mycket fortare om jag hade velat. Jag vet faktiskt inte vad som hände i finalen. Hästen öppnade inte alls så fort som han brukar göra och efter loppet var han inte alls trött. Hästen har tränat perfekt efteråt, har tagit stora steg till denna säsong och tävlar på en helt annan nivå nu. Startspåret blev dessutom utmärkt. Hästen är väldigt startsnabb och jag tror att han håller ledningen enkelt härifrån. Det blir barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn, säger Alessandro Gocciadoro.

– Bengurion Jet (lopp 7) fick en trampskada i provstarten på Åby. Med tanke på det gjorde han det bra som sprang under 1.11 hela vägen. Det problemet är ur världen, hästen har tränat starkt och jag kommer åka ut med en god känsla kring vilken nivå min häst ska kunna prestera på för han känns som sagt riktigt fin i träningen. Det blir helstängt huvudlag för att hålla honom mer koncentrerad och så blir det barfota runt om samt jänkarvagn, säger Alessandro Gocciadoro.

– East Asia (lopp 8) var den stora utmanaren till Expo Wise As ifjol, men då var hon inte i min träning. Hon kom hit till oss för ett par månader sedan, har tränat riktigt bra och känns framförallt starkt. Jag får helt rätt känsla när jag sitter bakom henne, men tyvärr hamnade hon klämd mellan hästar i ett känsligt skede i Neapel, gillade inte det och slog på en galopp. Jag tror att bankroppen och underlaget på Solvalla kommer falla henne helt i smaken och jag är optimistisk kring hennes möjlighet i det här loppet. Det blir öppet huvudlag samt jänkarvagn, men jag bestämmer balansen efter värmningen, säger Alessandro Gocciadoro.

– Fellow Wise As (lopp 9) vann sitt försökslopp väldigt enkelt på Solvalla. Jag har alltid gillat den här hästen och det har egentligen inte funnits någon anledning att tro att han ska stå efter någon annan treåring i min kull, men resultaten har inte alltid blivit som vi önskat. Med tanke på hur han presterade senast måste jag tro på honom igen även om motståndet är tufft. Det blir inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.

– First Of Mind (lopp 9) har äntligen börjat växa in i sin kropp och då har också resultaten kommit. Nu är han på väg att utvecklas och bli den häst jag hade trott att han skulle kunna bli. Jag skiftade från vanlig vagn till jänkarvagn senast igen och det fungerade bra så jag fortsätter med den vagnstypen och kör även med skor runt om samt öppet huvudlag, säger Alessandro Gocciadoro.

– Expo Wise As (lopp 10) fick alla se på Vermo är tillbaka med besked efter galoppen i årsdebuten. Hästen kändes precis så bra som jag hade hoppats, klarade av att inleda i andra ledet så det oroar mig inte nu när han fick det på nytt. Hästen har tränat jättebra efter det loppet och jag är alltid optimistisk när jag sitter bakom den här hästen. Det blir inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.

– Dana Ek (lopp 12) svarade för en bra comeback i Örebro. Hon gick i mål med sparade krafter och kan vara ännu vassare nu med lopp i kroppen. Hon är väldigt snabb från start och trots spår sju så tror jag det finns viss möjlighet för henne att nå hela vägen till ledningen. Hästen har tränat på bra efter senaste starten och jag gör inga ändringar, säger Alessandro Gocciadoro.

—————————————————–

 

Tränarintervjuer och kommentarer till V75 Solvalla 25 maj

 

V75-1, Stoeliten, 1 640 m, volt

1 Felicia Zet (Örjan Kihlström) gick väldigt bra i Örebro senast och känns jäkligt bra efter det. Hon har verkligen vaknat till nu och hittat sin riktiga form. Hon är redo för en riktigt bra prestation. Hon kan öppna bra och hon är inte beroende av något speciellt lopp. Det ska bli spännande att se henne på lördag. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.

2 Aurelia Express (Magnus A Djuse) brukar vara rask bakom bilen, men så var det inte riktigt senast. Hon har jobbat bra efteråt och känns fin. Det är ett bra läge och förhoppningarna är att hon kommer göra ett bra lopp. Vi får se vad det blir för huvudlag efter värmningen, säger
Clas-Göran Björkroth.

3 Jennifer Sisu (Santtu Raitala) har jobbat på bra och gått sina jobb som hon ska. Det är klart att det kanske fattas något då hon varit borta länge och det är tufft att starta här direkt. Jag tror i alla fall att hon kommer göra en bra insats, men det är svårt att säga hur långt det räcker. Inga ändringar, säger
Clas-Göran Björkroth.

4 Xerava C.D. (Erik Adielsson) följde med bra senast och hon känns fortsatt fin i träningen. Det finns hopp om att det kan bli en bra placering nu också. Hon har ett bra utgångsläge och hon öppnar bra därifrån. Hon ska ner på innerspår och jag hoppas han laddar framåt mot ledningen och så får vi se vart hon hamnar. Det blir inga ändringar, säger
Hans R Strömberg.

5 Mellby Korall (Johan Untersteiner) var vi nöjda med senast då hon gick med full fart över linjen i årsdebuten. Allt är bra efteråt. Hon möter många bra, men hon har visat att hon har mer att ge. Distansen går bra. Inga ändringar, säger
Peter Untersteiner.

6 J.J.Another Vinn (Jevgeni Ivanov) ska normalt inte räcka här och får jaga pengar.

7 Betting Pacer (Björn Goop) gick barfota runt om senast och hon klarade inte av det. Vi får glömma det loppet och i loppen innan har hon visat flera gånger hur pass bra hon är. Jag hoppas hon kommer visa det på nytt den här gången. Spåret kunde varit bättre, men hon har visat att hon även kan tävla bakifrån. Hon kan eventuellt ta ledningen också trots spåret, men jag vet inte hur Björn lägger upp det. Allt är normalt i träningen efter senast och hon känns fin. Skor runt om, säger
Peter Zadel.

8 Zeudi Amg (Alessandro Gocciadoro) fick ta det lugnt i vinter och har nu gjort en start efter uppehållet. Då vann hon i Neapel och var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag trodde inte att hon skulle vara så pass redo direkt och med tanke på det känner jag optimism och tror hon kan få ännu en toppsäsong på nordisk mark. Startspåret blev tråkigt, men hon är allround och går från alla positioner så jag tror på min häst. Det blir barfota, öppet huvudlag och jänkarvagn, säger
Alessandro Gocciaodoro.

9 Harper D.K. (Michael Lönborg) är en bra häst och hon kommer hävda sig i Stoeliten så småningom, men det är förhållandevis fortfarande tidigt i karriären för henne och hon gör bara sin fjortonde start. Övriga i loppet har ju mer erfarenhet. Jag är ganska nöjd med spåret även om framspår såklart hade varit bättre. Vi slipper i alla fall att hamna på vingel och hon kan springa med på innerspår. Eventuellt helstängt huvudlag första gången med tanke på att det är kort distans och bakspår, säger
Michael Lönborg.

10 Illusion Jipad (Eric Raffin) blir spännande med amerikansk vagn, men känslan är att det blir tufft att räcka hela vägen till seger.

—————————————————-

 V75-2, Klass II, 2 140 m, auto

1 Eolo Wise L. (Alessandro Gocciadoro) tycker jag är en fantastisk häst för denna klass. Han blir bättre för varje lopp och det var starkt att vinna så enkelt i Finland som han gjorde med tanke på att han hade fått en lång resa från Italien ganska tätt inpå. Jag tror han är ännu bättre denna gång, men kan inte bedöma motståndet i det här skedet. Skor på nytt, jänkarvagn och öppet huvudlag, säger
Alessandro Gocciadoro.

2 Black Mountain (Michael Lönborg) gör jättefina lopp, men han är svår på det sättet att han inte kan komma till ledningen och han vill helst springa utan hästar framför sig. Då blir det ofta dödens vilket är tufft och framför allt på sommaren. Spår två känns bra och sedan får vi se hur loppet utvecklas. Inga ändringar, säger
Michael Lönborg.

3 Frodo de Castella (Markus B Svedberg) har gjort det bra och är platsaktuell om det klaffar optimalt under vägen.

4 Gibraltar (Mika Forss) är mer stark än snabb och skulle kunna runda fram till dödens och eventuellt sedan få rygg eller köras där. Eventuellt vanlig vagn och halvstängt huvudlag, säger
Veikko Haapakangas.

5 Emerald Island (Magnus A Djuse) är min bästa chans under helgen. Han är extremt startsnabb och han gjorde ett bra lopp senast med skor på. Nu blir det barfota runt om och ryckhuva vilket blir första gången, säger
Veikko Haapakangas.

6 Lexus B.R. (Magnus Teien Gundersen) var väldigt bra på Åby och allt har sett bra ut efteråt. Han är bra från start och det blir spännande. Han kommer tävla barfota runt om för första gången och det borde passa väldigt bra. Det är helt klart vår bästa chans, säger
Geir Vegard Gundersen.

7 Kingen Mearas (Daniel Wäjersten) vann med skor runt om senast och gjorde det bra. Nu blir det barfota runt om och det var han väldigt fin med näst senast. Kan han upprepa den prestationen är han säkert med och gör upp om det, säger
Olle Wäjersten.

8 Coin Master (Mats E Djuse) har bra form och känns kanon, men nu fick han ett iskallt läge och jag har svårt att se det ska bli så bra härifrån, säger
Joakim Elfving.

9 Earnest (Carl Johan Jepson) var åtgärdad inför senast och förhoppningsvis tar han ett steg till på formstegen. Spåret var nog det bästa han kunde få då han ändå är sävlig från start och han ska kunna duga. Barfota runt om, amerikansk vagn och så får vi se om det blir stängt eller norskt huvudlag, säger
Eric Martinsson.

10 Zaire Heldia (Per Oleg Midtfjeld) var jag väldigt nöjd med senast och han vann med en del krafter sparade. Han är ingen träningsnarkoman, men gör jobben som han brukar och det har varit normalt. Vi hade gärna haft ett bättre spår och vi får hoppas på körning och att han kan komma in i matchen. Inga ändringar, säger
Kim Pedersen.

11 Spike M.M. (Anders Eriksson) var jättebra senast där han gick rejält. Det har bara känts bra efteråt och allt är som det ska. Nu är det ett hårt motstånd och härifrån får vi ligga jättelågt. Vi behöver mycket tur och att det blir bra fart, säger
Morten Waage.

12 Antognoni (Jorma Kontio) känns smidig och fin hemma, men man behöver lite tur från dessa spår och läget var inte så roligt. Med lite flyt kan han sluta långt framme. Planen är amerikansk vagn första gången, säger
Clas-Göran Björkroth.

————————————————–

 V75-3, Silver, 2 140 m, auto

1 Triton (Mats Gunnarsson) gick ett hårt jobb i torsdags och nu ska han få lite snabba intervaller under tisdagen och torsdagen så att han får den där kicken i steget. Jag tycker spåret är bra, men jag vet inte hur han kan öppna därifrån. Amerikansk vagn och urryckare vilket han hade när Erik vann med honom. Eventuellt blir det också ett helstängt första gången och det får jag känna efter värmningen. Jag måste försöka ladda första biten och skulle gärna ha ledningen, säger
Mats Gunnarsson.

2 Combat Fighter (Erik Adielsson) var bra senast och han kämpade bra sista biten. Erik var jättenöjd med honom. Det har inte funnits något passande lopp och det blir fyra veckor mellan starterna, men det ska normalt inte var någon fara. Det känns som han är i form och att han kommer göra en liknande prestation som på slutet. Det är perfekta förutsättningar med spår två och jag tycker det ser bra ut. Händer inget oförutsett är han med och slåss som segern. Han går från alla positioner, men nu när vi har spår två är det enkelt att ha planen på ledningen. Inga ändringar, säger
Anders Svanstedt.

3 Crown Wise As (Magnus A Djuse) känns bäst av alla här hemma i träningen. Han fick ett bra spår och med lite tur är han inte borta. Vi kör med en amerikansk vagn och blinkershuvudlag som han hade förra finalen, säger
Veikko Haapakangas.

4 King of Djazz (Sandra Eriksson) gjorde ett fint lopp senast och Mats var nöjd med hur han kändes. Han känns fortsatt fin efteråt och vi är så nöjda som vi kan vara. Han behöver säkert en lite mer spårsnål resa nu, men han är i fin form och jag hoppas i alla fall på en hygglig placering. Vi sätter nog på ett stängt huvudlag heller goggles, säger
Sandra Eriksson.

5 Amazing Player (Jarmo Saarela) är snabb ut, men det finns riktigt kvicka konkurrenter invändigt och det kan lätt bli en jobbig inledning. Jagar fina pengar om det löser sig.

6 Maybach W.F. (Mika Forss) var jag inställd på att han skulle göra ett bra lopp senast och det är alltid roligt när det går i lås. Han känns jättefin efteråt också. Man hade väl önskat ett spår lite längre in, men det är ändå inte det sämsta och jag tycker jag har en minst lika bra häst som någon annan. Inga ändringar, säger
Madelene Wikstén.

7 Jerka Sting (Claes Sjöström) var mycket fin senast och han har visat att han helt enkelt är väldigt bra för klassen. Spåret blev lite lurigt, men utan strul kommer han garanterat vara med i segerstriden.

8 Xanthis Hilton (Björn Goop) snubblade senast sa Björn, men han tyckte att han annars kändes otroligt bra. Vi får se, men jag ligger ganska lågt från spår åtta på en hypersnabb bana. Jag tror det blir skor, men det får Björn avgöra, säger
Stefan Melander.

9 Without a Doubt (Victor Rosleff) gick bra senast och här har man fått ett bra smygläge. Kan slåss om en plats med lite klaff.

10 Winterburn (Örjan Kihlström) har gjort många bra lopp i rad tycker jag. Det ser lite spännande ut även om man såklart hade önskat sig ett framspår, men han tål att göra lite jobb själv också. Det blir inga ändringar, säger
Mattias Djuse.

11 Global Dancer (Mats E Djuse) blev det fel för senast. Hon räcker normalt bra och kommer fälla många över upploppet. Plats.

12 Larry Wood (Joakim Lövgren)
STARTAR EJ

 V75-4, Stolopp, 2 140 m, auto

1 Mellby Lion (Daniel Wäjersten) var fin senast från spets och hon såg bra ut. Hon har tränat på i vanlig ordning efter det och allt är som det ska. Det är bra motstånd, men hon kommer få ett fint lopp och stämmer det till hundra procent är hon inte helt borta. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.

2 Bonnie Wibb (Claes Sjöström) hade lite krafter kvar senast. Får sikta på en bra peng.

3 Honey Dun Girl (Victor Rosleff) är behandlad efter senaste starten och hon känns bara bättre och bättre i träningen. Det är ju ett väldigt hårt motstånd, men jag tror hon kan vara med och slåss om det. Eventuellt amerikansk vagn, säger
Torbjörn Simberg.

4 Dino Cream (Oskar Kylin Blom) gjorde det rätt bra senast då hon gick utvändigt om ledaren sista 1 200 meterna, vilket inte är hennes melodi. Formen sitter där och spåret blev bra. Hon behöver komma ner på innerspår och följa med i ryggar. Stämmer det kan hon gå en bra tid och tjäna fina pengar, säger
Oskar Kylin Blom.

5 Dutchess Sun (Mats E Djuse) står bättre inne i loppet än senast och har en bra uppgift. Amerikansk vagn är ett klart plus och min känsla är att hon är några procent hetare än Mellby Lion, säger
Olle Wäjersten.

6 Urbina Southwind (Erik Adielsson) var jag jättenöjd med senast då hon fick ett lite stökigt lopp. Hon borde gått framåt med det. Det ser ut som det kan bli spets och kör han i ledningen står jag bakom det. Amerikansk vagn, säger
Viktor Flink Ideborn.

7 Nycora (Markus B Svedberg) borde få svårt att räcka till seger. Jagar pengar.

8 Vilja T.Y.C. (Linus Lönn) gjorde en bra prestation senast och hon kan nog höja sig lite med det loppet i sig. Det blir inga ändringar, säger
Stefan Arvidsson.

9 Mi Amore Bros (Örjan Kihlström) gick bra senast men det gick inte att vinna då det gick så sakta första varvet och hon hade en bit fram. Hon behövde dessutom loppet och kommer gå framåt rejält. Hon fick ett bra smygläge och kommer spurta bra. Inga ändringar, säger
Daniel Redén.

10 Ziva (Hans Crebas) var bra senast och är i fin form. Helst ska hon få ett lopp i ryggar med hårt tempo och jag tycker hon ska räknas. Inga ändringar, säger
Hans Crebas.

11 Bold Face (Dante Kolgjini) har gjort jättebra lopp, men hon började tappa lite form och fick ett litet break. Hon har tränat på nu och siktats mot det här loppet. Känslan är att hon kommer vara riktigt bra. Amerikansk vagn, säger
Dante Kolgjini.

12 Capiroska Font (Björn Goop) är fin i träningen och hon gör det bra, men det är ett dåligt spår nu och det är svårt att vara alltför optimistisk, säger
Peter Zadel.

13 Kashmina B.R. (Magnus A Djuse) är i väldigt bra form och är tidig vid gardering.

14 Collier I.T. (Antonio Di Nardo) är i fin form. Det blir inte enkelt att komma till från start härifrån, men om det löser sig är hon en av dom bästa hästarna i loppet tycker jag. Inga ändringar, säger
Manuele Casillo.

15 Olga Utca (Gustav Johansson) är det alltid roligt att köra, men från spår 15 i en final blir det jättetufft. Hon gör säkert sitt igen och tjänar nog fina pengar, men det är hårt att begära seger. Jag antar att det kommer bli barfota fram och amerikansk vagn, säger kusken
Gustav Johansson.

————————————————–

 V75-5, Klass I, 2 140 m, auto

1 Wall of Moni (Örjan Kihlström) har gjort bra lopp under en längre tid och han är bra för klassen. Han är bara okej från start och troligen blir han över från start. Det gör det lite chansartat, men allt verkar i alla fall bra i träningen och formen ska vara bra. Inga ändringar, säger
Frode Hamre.

2 Portofino (Fredrik B Larsson) såg stark ut i måndagens träning och det känns som han gått framåt med senaste loppet. Fungerar han igen och sköter sig från start så ska han vara med där framme. Inga ändringar, säger
Fredrik B Larsson.

3 Need’em (Santtu Raitala) har jag varit väldigt nöjd med och han tränar fint. Långresan och att övernatta är frågetecken, men om han är lika bra som senast ska han räknas. Barfota bak, säger
Miika Tenhunen.

4 Joint Chief (Björn Goop) känns fin och formen ska vara minst lika bra som i den senaste starten tycker jag. Om han får ett fint lopp så tror jag han kan göra upp om segern. Han kommer för första gången tävla barfota runt om, med ryckhuva och med en amerikansk vagn, säger
Peter Zadel.

5 Mellby Knekt (Jorma Kontio) gjorde ett kanonlopp efter galoppen på Bergsåker och senast var den andra hästen helt enkelt bättre. Han fick ett bra läge och vi hoppas på en bra insats. Eventuellt testar vi ett norskt huvudlag den här gången och amerikansk vagn, säger
Clas-Göran Björkroth.

6 The Flying Eagle (Magnus A Djuse) gjorde det bra senast också och han känns fin efteråt. Spår är lite långt ut, men han är snabb ut och lär köras framåt. Jag tror han gör ett bra lopp och så får vi se hur det löser sig. Eventuellt norskt huvudlag och lite lättare framskor, säger
Mattias Djuse.

7 Wishful Order (Mats E Djuse) blev för het senast och därav galopperna. Han är kapabel när han är som bäst, men det är klart att spåret är lite chansartat. Kommer han vettigt till så förväntar jag mig att han dyker upp där framme och han är nog bäst med ett rygglopp då han annars kan bli het. Det blir amerikansk vagn som tidigare och nu blir det eventuellt öppet huvudlag istället för can’t see back, säger
Thor Borg.

8 The Great Kemp (Mika Forss) är allt okej med, men han har ett svårt spår och möter bra hästar. Det blir svårt härifrån och vi får hoppas på pengar, säger
Antti Ojanperä.

9 Maserati Hall (Carl Johan Jepson) var duktig senast vid segern och löser det sig med bra ryggar är han inte helt avsågad.

10 Kapten Nemo (Erik Adielsson) har jag bra feeling på, men det gäller att det stämmer med bra ryggar och att det inte krånglar. Han hade bara tränat i backen inför senast och borde vara uppåt i form. Barfota runt om, säger
Peter G Norman.

11 Charron (Magnus Teien Gundersen) är en fyraåring med bra utveckling som höll på att kontra till seger på Åby. Senast galopperade han direkt och sedan fick han ett fint jobb kan man säga. Han är bra, men med tanke på spåret får vi i första hand sikta på en bra slant. Det blir första gången han tävlar barfota runt om och med en amerikansk vagn, säger
Geir Vegard Gundersen.

12 Olympic Winner (Per Oleg Midtfjeld) var bra vid segern på Örebro där han fick styra och ställa. Allt är normalt i träningen, men det är helt andra förutsättningar den här gången och får han en fin peng är jag nöjd. Vi kommer få chansa invändigt härifrån. Inga ändringar, säger
Kim Pedersen.

————————————————

 V75-6, Brons, 2 140 m, auto

1 Dany Capar (Alessandro Gocciadoro) är en smart och lätthanterlig häst som öppnar riktigt snabbt och jag kommer att köra honom i ledningen här. Hästen har tränat bra efter senaste segern och kan vara ännu bättre nu då han fått acklimatisera sig och inte har en långresa bakom sig så tätt inpå. Det blir barfota, öppet huvudlag och jänkarvagn, säger
Alessandro Gocciadoro.

2 Kendall Jackson (Olli Koivunen) satt fast näst senast men han har inte riktigt kommit upp i den fulla formen. Vi hoppas han ska ha det nu i helgen, men kanske ändå att den inte riktigt sitter där. Inga ändringar i nuläget, säger
Clas-Göran Björkroth.

3 Never Mind’em (Magnus A Djuse) var ruggigt fin senast och det finns inget som talar för att han ska vara sämre nu, snarare tvärtom att han gått framåt. Han har väldigt hög kapacitet och han trivs bra med Magnus som har bra feeling för hästen. Han kan nog öppna bra, speciellt nu med ett lopp i kroppen då han blivit lite rappare. Det blir inga ändringar och han är jäkligt spännande här, säger
Daniel Redén.

4 Illfindmywayhome (Ulf Ohlsson) känns fin och får han ett fint smyglopp kan han nog hänga på och tjäna en fin slant. Han går som han gjorde senast, säger
Daniel Redén.

5 Riet Hazelaar (Daniel Wäjersten) har varit väldigt fin och gjort bra prestationer. Man kan inte annat än vara supernöjd med henne. Hon känns likvärdig i träningen inför det här och jag tycker hon står billigt inne i Bronsdivisionen. Det är en lämplig uppgift. Inga ändringar, säger
Olle Wäjersten.

6 In Love Mearas (Örjan Kihlström) hoppas vi går framåt ytterligare ett steg till det här loppet, det känns i alla fall så i träningen. Han har spår lite långt ut och det är många startsnabba innanför. Han är ju bäst då han får gå på innerspår men man vet aldrig om det blir tempo så kanske. Inga ändringar på honom heller, säger
Daniel Redén.

7 Pingis (Stefan Persson) var kanonbra senast och det var en enorm prestation. Han känns toppenbra efteråt i träningen. Det behöver bli lite stolpe in härifrån och motståndet är supertufft, men han duger väldigt bra i klassen när han är i toppform och det verkar som han har det. Det blir inga ändringar, säger
Carlos Söderström.

8 Denco’s Galliano (Johan Untersteiner)
STARTAR EJ

9 Bold Request (Carl Johan Jepson) blev lite uppfräschad efter den senast starten och har sedan tränat på i fin stil. Nu är det förstås stentufft med en STL-final, men rygg på Dany Capar i starten känns som ett spännande utgångsläge. Löser det sig kan han säkert vara en bit fram. Eventuellt norskt huvudlag, säger
Maria Törnqvist.

10 Celiaz (Santtu Raitala) hade ingen lycka med sig i Frankrike, men stod för en väldigt stark comeback på Åby. Det är inga problem för henne att inleda i andra ledet då det är en stark häst som klarar av alla olika typer av löpningsupplägg. Hästen har tränat på fint efter Åbyloppet och det blir barfota, öppet huvudlag samt jänkarvagn på nytt, säger
Alessandro Gocciadoro.

11 Danilo H.B. (Erik Adielsson) har gjort fina lopp, men nu har han spår elva i en bronsfinal. Det blir tufft såklart, men vi får hoppas på lite tur och pengar. Det blir nog öppet huvudlag, säger
Eric Martinsson.

12 Icon Mearas (Jörgen Westholm) har bättre form än raden, men nu blev det ett tråkigt utgångsläge och det blir svårt härifrån. Barfota runt om, säger
William Ekberg.

———————————————-

 V75-7, Harpers, 3 140 m, volt

1 Keep Gamble (Magnus A Djuse) är det svårt att sätta in, men han är stark och rejäl och vi förväntar oss en riktigt bra insats. Barfota runt om är planen och eventuellt norskt huvudlag, säger
Clas-Göran Björkroth.

2 Leroy Boko (Conrad Lugauer) har vi siktat hit med. Jag får ge honom ett smyglopp och jagar i första hand pengar. Eventuellt barfota runt om, säger
Conrad Lugauer.

3 Striking Eagle (Nicklas Korfitsen) känns väldigt fin och i första hand får vi köra för en peng. Distansen och voltstart passar fint. Barfota bak, säger
Nicklas Korfitsen.

4 Lady Silver (William Ekberg) har gjort det överraskande bra och hon känns fin i träningen. Jag hoppas hon kan vara bland de fyra-fem främsta, säger
William Ekberg.

5 Cosmico Polare (Antonio Di Nardo) är för första gången ute mot den här typen av motstånd och jag tror han kan var bland de sju-åtta främsta. Barfota runt om, stängt huvudlag och vanlig vagn, säger
Manuele Casillo.

6 Swish the Cash (Adrian Kolgjini) var lite för dålig senast. Vi hoppas det gjort nytta och vi har siktat hit, men hästarna på 40 meter kanske är lite för bra. Barfota nu borde ge en enorm effekt, säger
Dante Kolgjini.

7 Orlando Young (Magnus Teien Gundersen) har tränat väldigt bra och siktat mot det här loppet. Han möter väldigt bra motstånd och tar han en peng är vi nöjda. Inga ändringar, säger
Geir Vegard Gundersen.

3 160 meter: 

8 Working Class Hero (Björn Goop) har varit i Frankrike och ska förhoppningsvis fått lite hårdhet. Han är en av dom som räknas. Barfota runt om, säger
William Ekberg.

9 Global Dubhe (Johan Untersteiner) tar loppen på rätt sätt. Det är några värstingar med i loppet och vi får ligga lite lågt. Distansen är bra. Vanlig vagn, säger
Peter Untersteiner.

10 Bolt Kronos (Mats E Djuse) har toppform och tar han pengar är det jättebra. Barfota runt om, säger
Nina Pettersson-Perklén.

3 180 meter: 

11 Izoard Vedaquais (Benjamin Rochard) är en fransk topphäst som tål att göra mycket jobb. Kan få trafikproblem härifrån, men han blir väldigt svårstoppad om det inte strular.

12 Horchestro (David Bekaert) var väldigt fin senast och är i bra form. Det blir första gången jag kör i Sverige och jag hoppas det går bra. Vi har ju tillägg så jag får sikta på att avvakta och sedan köra under slutvarvet. Inga ändringar, säger
David Bekaert.

13 Gamin Jaba (Daniel Redén) kommer jag åter köra väldigt snällt och smyga, det är så han ska ha sina lopp. Sen har han en väldigt fin spurt att använda sig av. Jag är realist, det är många bra hästar emot men vi smyger med och hoppas tjäna en så bra slant som möjligt. Vanlig vagn, säger
Daniel Redén.

14 S.I.P. (Örjan Kihlström) ser bara bättre och bättre ut efter Örebro. Det är häftigt att kunna välja mellan Sweden Cup och Harper Hanovers med en häst. Jag tror att det hade varit lika bra oavsett, han är en ruggigt all round häst. Vi valde detta och hoppas på ett bra lopp, säger
Daniel Redén.

15 High on Pepper (Jorma Kontio) gjorde senast en kanonfin insats. Han möter väldigt tufft motstånd, men är han bara som bäst och har lite flyt kan han vara i segerstriden. Barfota runt om, säger
Katja Melkko.